۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

نسخه کامل ویندوز ویستا به همراه آپدیت ها تا تاریخ July 2007

 

نرم افزار PC

 نسخه کامل ویندوز ویستا

به همراه آپدیت ها تا تاریخ July 2007

(بدون نیاز به هیچگونه کرک و کد فعالسازی!)


با آن که چند ماه است که از انتشار رسمی ویندوز ویستا میگذرد اما بسیاری از دوستان درخواست گذاشتن این ویندوز زیبا را بر روی سایت داشتند . ما هم تصمیم گرفتیم که این ویندوز را به همراه کرک معتبر و آخرین بروز رسانی در یک جا و در یک پک استثنائی بر روی سایت قرار دهیم تا همه از این ویندوز زیبا لذت ببریم ! این ویندوز انتشاره یافته در July 2007 است و جدیدترین نسخه ویندوز ویستا به حساب می آید . و نیاز به نصب جداگانه بروزرسانی ها ندارد چون این بروز رسانی ها همراه با خود ویندوز نصب میشود. مزیت بسیار مهم این پک در این هست که شما هیچ نیازی به برنامه فعال سازی، کرک، کد و سریال ندارید. فقط کافیست بعد از دانلود، فایلها را از حالت فشرده خارج کرده و بر روی یک DVD رایت و سپس روی کامپیوتر خود نصب کنید، همین!
ما میدانیم که همه شما به تمام ویژگی های ویندوز ویستا آگاه هستید اما با هم به شرح کلی آن میپردازیم :
ویندوز ویستا، نسل جدید سیستم عامل های شرکت مایکروسافت است که سرانجام پس از سال ها انتظار و با صرف میلیارد ها دلار هزینه، نسخه نهایی آن در تاریخ 30 ژانویه 2007 عرضه و فروش رسمی آن در سراسر جهان آغاز شد.

ده دلیل مهم برای نصب "ویندوز ویستا" :
۱- ‬ضریب امنیت بالا: به رغم آنکه شرکت مایکروسافت تلاش کرد با انتشار مجموعه اصلاحی و به روزکننده "سرویس پک ‪ "۲‬برای "ویندوز اکس‌پی" این سیستم‌عامل را از لحاظ امنیتی به حد قابل قبولی برساند، اما حتی ضریب امنیت "ویندوز اکس پی" مجهز به "سرویس پک ‪ "۲‬نیز با ضریب امنیت "ویندوز ویستا" قابل مقایسه نیست.
برخورداری از یک دیوارآتش (فایروال) قدرتمند و دو طرفه که اطلاعات ورودی و خروجی از رایانه را بررسی می‌کند، فن‌آوری "ویندوز سرویسز هاردنینگ" که از اجرا شدن مخفیانه کدهای مخرب در رایانه و تغییرات ناخواسته تنظیمات سیستم‌عامل جلوگیری می‌کند، رمزنگاری تمامی اطلاعات موجود در هارد دیسک رایانه به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، فن‌آوری "یوزر اکاونت پروتکشن" به منظور محدود کردن اختیارات امنیتی کاربر با هدف حفاظت از رایانه، تنها بخشی از توانمندی‌های جدید امنیتی سیستم‌عامل "ویندوز ویستا" هستند.
- ۲‬برخورداری از اینترنت اکسپلورر ‪ : ۷‬مایکروسافت با تقلید از مرورگر محبوب "فایرفاکس" تلاش کرده‌است نگارش جدید "اکسپلورر" را به قابلیتهایی نظیر مشاهده چند وب سایت در یک پنجره مرورگر(‪ ،(Tab Browsing‬مدیریت بهتر ویژگی‌های امنیتی، امکان شناسایی وب سایتهای مشکوک به حملات "فیشنگ" و جلوگیری از دانلود و اجرا شدن کدهای مخرب از اینترنت بدون آگاهی کاربر، مجهز کند.
- ۳‬کیفیت گرافیک بسیار بالا: شرکت مایکروسافت برای نخستین بار کیفیت گرافیک سیستم‌عامل "ویندوز" خود را به حد بالایی رسانده‌است. در "ویندوز ویستا" محیط گرافیکی زیبایی به نام "ایرو گلس"(‪ (Aero Glass‬وجود دارد که فعال کردن آن تصاویر متحرک، جلوه‌های سه‌بعدی و تصاویر شفاف
(‪ ،(Transparencies‬آیکن‌ها و پنجره‌های شفاف را به ارمغان می‌آورد و نه تنها ظاهر "ویندوز" را دگرگون می‌کند بلکه کار کردن با آن را نیز بهبود می‌بخشد.
(فعال کردن قابلیت "ایرو گلس" نیازمند کارت گرافیکی و پردازنده قدرتمند است)
- ۴‬قابلیت جستجوی دسکتاپ: شرکت مایکروسافت جستجوگر دسکتاپ بسیار قدرتمندی را در "ویندوز ویستا" گنجانده که به هیچ وجه با گزینه کند و ناکارامد "جستجو"(‪ (Search‬در "ویندوز اکس‌پی" قابل مقایسه نیست و کاربران می‌توانند با استفاده از آن با سرعت و دقت بالا در میان انواع فایلها، ایمیل‌ها و مطالب اینترنتی موجود در هارد دیسک رایانه خود و یا شبکه رایانه‌ای مورد استفاده، به جستجوی موارد مورد نظر خود بپردازند.
- ۵‬به روزنگاری اینترنتی: "ویندوز ویستا" بر خلاف "ویندوز اکس‌پی" از مرورگر "اینترنت اکسپلورر" برای دانلود به روز نگارها(آپ دیت) استفاده نکرده و خود به یک برنامه به روزنگار مجزا مجهز شده که نتیجه آن به روز نگاری متمرکز و سریعتر ویندوز و برنامه‌های جانبی آن است.
- ۶‬بهبود قابلیتهای صوتی تصویری: نرم‌افزار "مدیا پلیر" در "ویندوز ویستا" از ابزار نه چندان محبوبی که هم‌اکنون در "اکس‌پی" می‌بینیم، به یک برنامه صوتی و تصویری کامل و جذاب بدل شده‌است. برنامه "ویندوز فوتو گالری"(‪ (Windows Photo Gallery‬سرانجام قابلیت مدیریت عکسهای دیجیتالی را به "ویندوز" آورده که به کمک آن می‌توان به راحتی عکسها را مدیریت، طبقه بندی، ویرایش و چاپ کرد. برنامه "دی وی دی میکر"(‪ (DVD Maker‬نیز امکانات جالبی را برای ساخت و ویرایش تصاویر ویدئویی در اختیار کاربران "ویستا" قرار می‌دهد.
- ۷‬کنترل دسترسی اطفال: "ویندوز ویستا" به قابلیتی مجهز شده که والدین، معلمان و مسئولان کتابخانه‌ها می‌توانند از جهات مختلف بر نحوه دسترسی اطفال به رایانه نظارت داشته‌باشند. به کمک این ویژگی می‌توان وب سایتهای خاص را در اینترنت فیلتر کرد، دانلود فایل را محدود نمود، برنامه‌ها و بازی‌های رایانه‌ای قابل اجرا در رایانه را مشخص کرد و حتی روز و ساعت دسترسی کودک به رایانه را نیز تعیین نموده و محدود نمود.
- ۸‬قابلیت پشتیبانی از اطلاعات هارد دیسک: زمانی که "ویندوز ‪ "۹۵‬به بازار آمد، رایانه‌های شخصی دارای هارددیسکهای حداکثر ‪ ۳۰۰‬مگابایتی بودند این درحالی است که هم‌اکنون رایانه‌های جدید دارای هارد دیسکهای ‪ ۳۰۰‬یا ‪۴۰۰‬ گیگابایتی هستند و به همین علت "ویندوز ویستا" به منظور حفاظت از کاربر در برابر احتمال فاجعه پاک شدن و یا از بین رفتن ناگهانی این حجم اطلاعات، به قابلت پشتیبانی(‪ (Back up‬جدیدی مجهز شده و به علاوه ویژگی "سیستم ری‌استور"(‪ (System Restore‬در آن برای بازگرداندن رایانه به بهترین وضعیت قبلی در هر لحظه، بهینه‌سازی شده‌است.
- ۹‬به اشتراک‌گذاری هارد دیسکها: "ویندوز ویستا" به توانایی به اشتراک‌گذاری هارد دیسکها(‪ (Peer-to-peer‬مجهز شده که کاربران گروه‌های مشخص شده می‌توانند با استفاده از آن از طریق اینترنت به تبادل فایل و پیغام میان یکدیگر بپردازند.
- ۱۰‬نصب در تنها ‪ ۱۵‬دقیقه! : هرچند نگارشهای آزمایشی فعلی "ویندوز ویستا" برای نصب شدن روی رایانه همانند "ویندوز اکس‌پی" دست کم به حدود یک ساعت زمان نیاز دارند اما مایکروسافت وعده داده‌است نسخه نهایی این سیستم‌عامل به گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند در حدود ‪ ۱۵‬دقیقه آن را روی رایانه خود نصب و راه‌اندازی کنند.

با تمامی این تفاسیر، برخی نکات منفی نیز در "ویندوز ویستا" به چشم می‌خورند که اگرچه در مقایسه با نکات مثبت چندان به چشم نمی‌آیند اما توجه به آنها ارزشمند است:
- به خاطر داشته باشیم "ویندوز ویستا" برای عملکرد بهینه نیازمند یک رایانه قدرتمند است و به همین علت کاربران رایانه‌های قدیمی‌تر بهتر است پیش از نصب آن به فکر ارتقاء رایانه خود باشند.
- کار کردن با "ویستا" به ویژه با قابلیتهای در ظاهر پیچیده‌ای نظیر "فلدرهای مجازی"(‪ ،(Virtual folders‬اندکی مشکل بوده و تغییرات فراوان در منوی "استارت" ممکن است کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر "ویندوز" را دچار سردرگمی کند.
 - مایکروسافت برخی ویژگی‌های استاندارد شده در "ویندوز"های قبلی را در "ویستا" تغییر داده که این امر می‌تواند سبب نارضایتی کاربران شود.
- برخی ویژگی‌هایی که مایکروسافت با تبلیغات فراوان به "ویستا" افزوده در واقع نگارشهای به روز شده ویژگی‌های قدیمی‌تر هستند. به طور مثال برنامه "ویندوز میل"(‪ (Windows Mail‬در حقیقت همان "آوت لوک اکسپرس" با تغییرات جزیی است و "ویندوز دیفندر"(‪ (Windows Defender‬نیز همان "مایکروسافت آنتی‌اسپایور" است که تنها به روزنگاری شده‌است.

ویندوز ویستا در 7 نسخه با قابلیت های مختلف عرضه شده است:
- Vista Starter Edition 
این نسخه تنها مخصوص بازار های خاصی نظیر کشور های در حال توسعه خواهد بود. قیمت آن نسبت به سایر نسخه ها به میزان محسوس کمتر است. امکانات آن کاملا محدود است, به عنوان مثال تنها امکان اجرای سه برنامه همزمان در این سیستم عامل وجود دارد.
- Vista Home Basic Edition
. چیزی شبیه به نسخه Home ویندوز XP و نسبت به نسخه های حرفه ای ویستا برخی قابلیت های موجود برای این نسخه غیر فعال شده است.
- Vista Premium Vista Edition Vista
نسخه کامل خانگی ویندوز ویستا است. این ورژن دارای قابلیت Media Center نیز می باشد.
- Vista Professional Edition
نسخه حرفه ای
- Vista Small Business Edition
داری برخی سرویس های اشتراکی مایکروسافت است.
- Vista Enterprise Edition
مخصوص مدیران IT, همراه با Virtual PC و امکان رمز گذاری کامل.
- Vista Ultimate Edition
کاملترین نسخه ویندوز ویستا، این نسخه بهترین سیستم عاملی که تاکنون برای کامپیوتر های شخصی ارائه شده است میباشد. امکان بهینه سازی عملکرد آن برای کاربران مختلف وجود دارد. این ورژن تلفیق قدرتمندی از نسخه کامل خانگی Premium Vista Edition و نسخه حرفه ای Professional Edition است. بنابراین دارای تمامی قابلیت های هر دو نسخه خانگی و پیشرفته خواهد بود. علاوه بر این ابزار های ویژه ای برای ساخت Podcast  و همچنین قابلیت های جدیدی برای Game به آن اضافه شده است. سرویس های آنلاینی به نام Club نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این ویژگی به کاربران امکان دسترسی خاص به موزیک ها و ویدئو ها را می دهد.

برخی از امکانات جدید ویندوز ویستا عبارتند از :
- نمای گرافیکی بسیار زیبای Aero
- برخورداری از موتور جستجوگر قدرتمند داخلی و سیستم مدیریت جدید
- افزایش امنیت ویندوز بدون نیاز به نصب هرگونه ویروس یاب
- مرورگر اینترنت اکسپلورر نسخه 7.0
- نسخه ی شماره 11 ویندوز مدیا پلیر
- سیستم پشتیبان گیری از فایل های مهم بصورت کاملاً خودکار
- تکنولوژی صوتی تشخیص صدای کاربر
- تنظیمات پیشرفته جهت برقراری ارتباط با شبکه اینترنت
- قابلیت شناسایی بیش از 90% سخت افزارهای موجود
- بروز رسانی خودکار ویندوز
- کنترل والدین بر روی استفاده فرزندان از اینترنت
- و ..

 

لینک دانلود (جهت سهولت کار، لینکهای اصلی دانلود در داخل یک فایل txt قرار داده شده اند)

لینک دانلود غیرمستقیم و از سایت رپیدشر می باشد. برای آشنایی با نحوه دانلود از سایت رپیدشر (Rapidshare) اینجا را کلیک کنید

 

تبدیل عکس به متن تایپ شده با نرم افزار واژه شناس فارسی

 

نرم افزار PC

تبدیل عکس به متن تایپ شده

با نرم افزار واژه شناس فارسی


Optical Character Recognition (OCR از لحاظ لغوی به معنی تشخیص متون موجود در تصاویر می باشد که به یک تعبیر ساده به معنی تبدیل تصاویر اسناد مکتوب به متن کامپیوتری می باشد.

کاربردهای نرم افزار واژه شناس:
با توجه به ماهیت سیستم OCR فارسی و قابلیتهای مختلف نرم افزار تقریبا همه موسسات و سازمانها و ارگانها و... می توانند در حوزه فعالیت و چهارچوب عملکرد خود از این سیستم بهره ببرند.

خصوصیات نرم افزار:
ورودی نرم افزار واژه شناس می تواند به دوصورت تامین شود ، اولین نوع تصاویر اسناد از پیش ذخیره شده می باشد که می تواند با انواع فرمتهای رایج تصویری مانند Bmp,Tiff,Jpeg, Pcx,Gif,Multipag e به عنوان ورودی به نرم افزار وارد شود روش دیگر ورودی به نرم افزار اسکن تصاویر .مستقیما از درون برنامه می باشد.قبل از عملیات تشخیص می توان تنظیماتی چون موتور تشخیص متن ، تشخیص یا عدم تشخیص اعراب ، در نظر گرفتن کیفیت پایین تصویر ، در نظر گرفتن کلمات شکسته ، تشخیص یا عدم تشخیص جداول و ... را انتخاب کرد تا حالت بهینه تشخیص ایجاد شود. همچنین می توان متن خروجی را با انواع فرمتهای Rich text format ، Html ، DTP ، Dos یا با فرمت پیشنهادی خود واژه شناس ذخیره کرد یا مستقیما به نرم افزارهای Microsoft outlook express یا Microsoft word ارسال کرد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار واژه شناس فارسی:
- تشخیص 800 حرف در ثانیه با پردازنده PIII
- دقت تشخیص تا 90% برای کتابها و روزنامه های فارسی و غیره
- قابل اجرا در سیستمهای Win98 ، NT ، 2000 ، XP ( فارسی و عربی )
- تشخیص اعراب در متون فارسی و عربی
- باز کردن چندین فایل در یک زمان
- تشخیص جداول در تصاویر اسکن شده
- پشتیبانی خاص برای جداول ناقص
- تشخیص کلمات با خط زیر
- تشخیص حروف شکسته یا به هم چسبیده
- تشخیص خودکار شکل حرف (Regular,Bold)
- پشتیبانی از قابهای غیر مستطیلی
- پشتیبانی از تصاویر رنگی
- پشتیبانی فارسی ، عربی و انگلیسی و 15 زبان دیگر
- پشتیبانی تکنولوژیهای OMNI و Training برای رسیدن به دقت بالاتر با فونتهای مختلف
- پروتکلهای TWAIN و ISIS و KOFAX
- با هر نوع اسکنری سازگار است
- OCR فارسی واژه شناس با انواع فرمتهای فایل تصویر سازگار می باشد:
.bmp , .tiff , .pcx , .Multipage, etc.
- OCR فارسی واژه شناس می تواند متن خروجی را با فرمتهای مختلف .txt , .rtf و غیره ذخیره کند.

 

لینک دانلود (حجم فایل در حدود 32 مگابایت و کرک برنامه در داخل فایل zip گنجانده شده است)

لینک دانلود غیرمستقیم و از سایت رپیدشر می باشد. برای آشنایی با نحوه دانلود از سایت رپیدشر (Rapidshare) اینجا را کلیک کنید

 

بازیابی سند های متنی پاک شده

 

نرم افزار PC

بازیابی سند های متنی پاک شده توسط

 Office Documents Rescue Professional v4.5

شاید برای شما نیز مشکلات ناشی از ، از دست دادن اطلاعات رخ داده باشد. در پی بروز چنین مشکلاتی ممکن است تعداد بسیار زیادی از فایل های خود را از دست بدهید. فایل هایی با فرمت های مختلف و محتوایی که ممکن است برای شما بسیار مهم باشد. بعد از بروز چنین مشکلاتی معمولا می توان از برنامه های بازیابی اطلاعات که در اصطلاح به آن های نرم افزارهای Recovery می گویند استفاده می شود. تعداد این گونه نرم افزارها همانند دیگر نرم افزارهای پرطرفدار زیاد می باشد و بسیاری از شرکت های نرم افزاری که در زمینه ساخت و تولید برنامه های مختلف سیستم فعالیت می کنند معمولا بخشی از نیروی کاری خود را برای ساخت چنین نرم افزارهایی قرار می دهند. ویژگی های هریک از این نرم افزارها متفاوت می باشد و هر یک نیز ویژگی منحصر به فردی را برای خود دارند.

در این مطلب شما را با نرم افزاری برای انجام عمل بازیابی اطلاعات معرفی می کنیم که با دیگر نرم افزارهای هم دسته خود متفاوت می باشد.

 

Office Documents Rescue Professional نام نرم افزاری می باشد که به منظور بازیابی فایل ها و سند های متنی نوشته شده است. به کمک این نرم افزار می توان فایل ها و سند های متنی پاک شده از هارد دیسک ، کارت های حافظه کوچک ( Flash Memry ) و دیگر حافظه های جانبی را بازیابی کرد. به کمک این نرم افزار می توان فایل هایی نظیر DOC, XLS, PPT, RTF, LIT را بازیابی نمود.همچنین این نرم افزار از 16 زبان مختلف پشتیبانی می کند.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- قابلیت بازیابی فایل های پاک شده و رفع مشکلات فایل های ناقص در اجرا

- توانایی خارج نمودن اطلاعات از فایل های غیر قابل بازیابی

- قابلیت بازیابی  فرمت های  DOC, XLS, PPT, RTF, LIT

- توانایی بازگردانی مربوط به سند های متنی Microsoft Office

- پشتیبانی از تمامی فرمت های مشهور سند های متنی :

MS Calendar (.cal)
URL Internet Shortcut File (.url)
JAR (.jar) RAR (.rar)
PkZip, WinZip (.zip)
XML files (.xml, .xsl, .svg, .xms)
MS Outlook (.pst, .oab, .dbx, .wab, .msg)
MS Word (.doc, .dot, .asd)
MS Excel (.xls, .xla, .xlt)
Notepad ASCII Text Document (.txt)
Adobe PDF (.pdf)

- پشتیبانی از زبان های انگلیسی ، عربی ، فرانسوی ، اسپانیایی و ...

و ...

 

لینک دانلود (حجم فایل در حدود 3 مگابایت و کرک برنامه در داخل فایل zip گنجانده شده است)

لینک دانلود غیرمستقیم و از سایت رپیدشر می باشد. برای آشنایی با نحوه دانلود از سایت رپیدشر (Rapidshare) اینجا را کلیک کنید

تهیه لیست و آرشیو از فایل های شما

 

نرم افزار PC

تهیه لیست و آرشیو از فایل های شما توسط

 
 CD Catalog Expert v9.21.7.618

شاید شما نیز در دسته کاربرانی باشید که در کامیپوتر شخصی خود از فایل ها و اطلاعات مختلفی نگهداری می کنید. فایل صوتی و تصویری مختلف با فرمت های گوناگون، سندهای متنی متفاوت، نرم افزارها و فایل های اجرایی و ... . دسته بندی همه این فایل به صورت دقیق و منظم هیچگاه به صورت دستی امکان پذیر نیست و شما قادر نخواهید بود تا همه فایل های خود را به صورت منظم لیست نموده و مسیر تمامی آن ها را در ذهن خود داشته باشید. مگر این که تمامی فایل های یک فرمت خاص را در یک شاخه قرار دهید و در صورت نیاز به یکی فایل از آن فرمت در آن شاخه به دنبال آن باشید. به عنوان مثال یک پوشه را به فایل های MP3 قرار داده و در داخل آن نیز اقدام به پوشه بندی نمایید که این کار زمان بر می باشد.

امروز قصد معرفی نرم افزاری را داریم که کاربران به وسیله آن می توانند اقدام به ساخت کاتالوگ های کامپیوتری از فایل های خود نمایند. این نرم افزار برای افرادی که دارای آرشیوهای مختلف فیلم و یا موسیقی می باشند بسیار مفید واقع خواهد شد.

 

CD Catalog Expert نام نرم افزاریست که کاربران به کمک آن قادر خواهند بود تا از تمامی فایل های موجود در هارد دیسک ، Cd ها و فایل های موجود در حافظه های جانبی خود آرشیوی تهیه نمایند. این نرم افزار با نمایش تمامی فایل های موجود این امکان را به کاربر می دهد تا آن ها را به صورت منظم و دلخواه دسته بندی نماید . در این نرم افزار با استفاده از ابزارهای مختلف و رابط گرافیکی زیبا کاربران قادر خواهند بود تا تمامی امور مربوطه را به راحتی انجام دهند.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- استفاده آسان از نرم افزار برای تمامی سطوح کاربران و ویژگی های متعدد

- پشتیبانی از CD/DVD-ROMs, هارد دیسک , درایوهای شبکه , حافظه های جانبی قابل اتصال به سیستم

- دارای موتور جستجو قدرتمند برای یافتن فایل ها

- کنترل فایل ها در قسمت لیست فایل ها

- مشاهده فایل ها و مسیر آنها به صورت درختی

- قابلیت export نمودن لیست به صورت HTML

 و ... .

 

 

لینک دانلود (حجم فایل در حدود 2 مگابایت و کرک برنامه در داخل فایل zip گنجانده شده است)

 

لینک دانلود غیرمستقیم و از سایت رپیدشر می باشد. برای آشنایی با نحوه دانلود از سایت رپیدشر (Rapidshare) اینجا را کلیک کنید

 

Nokia N95 سلطان بی رقیب

 

Nokia N95 سلطان بی رقیب


شاید به سختی بتوان میان چندین و چند کارکرد مختلف N95 ، قابلیت برقراری تماس را هم ذکر کرد! اگر شما هم مثل خیلی ها به متفاوت بودن آنچنان اهمیت میدهید که حاضرید به خاطرش چیزی در حدود یک میلیون تومان بپردازید ادامه این مطلب کاملا برای شما نوشته شده است.
در حال حاضر N95 مجهزترین گوشی نوکیا و شاید مجهزترین گوشی دنیا باشد: یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به لنز کارل زایس ، GPS (ردیاب ماهواره ای) بهمراه نقشه بیش از 100 کشور جهان،شیوه کاملا متفاوت باز و یسته شدن (کشوئی از هر دو طرف) ، حافظه داخلی بالا و چندین و چند خصوصیت دیگر، N95 را در صدر بزرگان این صنعت قرار داده است.
نوکیا این گوشی را در نمایشگاهی در نیویورک در سپتامبر 2006 به نمایش عمومی گذاشت و در آن موقع این گوشی نزدیک 550 یورو قیمت گذاری گردید ولی به علت تقاضای بالای بازار، این قیمت دیری نپائید و بسیار بالاتر معامله شد.
شاید شما هم مثل من از روی عکس هائی که از این گوشی منتشر شده است ابعاد نسبتا بزرگی را برای آن تخمین زده اید ولی اگر آن را از نزدیک ببینید مطمئنا به زیبایی طراحی این گوشی پی خواهید برد جائیکه بین امکانات این گوشی و طراحی آن تناسبی کامل برقرار است.
ابعاد آن 21×53×99 میلیمتر و وزن آن 120 گرم است که بسیار برای این همه امکانات بهینه است.(به این نکته توجه کنید که مثلا گوشی محبوب N80 دارای وزنی معادل 134 گرم بوده و 5 میلیمتر از N95 ضخیم تر است و درکل تنها گوشی سری هوشمند نوکیا که از Symbian 9.1 استفاده کرده و از N95 ظریف تر و سبک تر است N73 میباشد) .
رویه گوشی را صفحه نمایش بزرگ 2.6 اینچی(با 16 میلیون رنگ) احاطه کرده است که مقداری نیز در درون گوشی فرو رفته است و این مانع از خراشیدگی صفحه نمایش در هنگام به پشت قرار گرفتن گوشی مثلا روی میز میشود . در بالای صفحه نمایش یک گیرنده با شبکه شبکه های فلزی، یک سنسور نور جهت تطبیق نور محیط با نور صفحه نمایش و یک دوربین VGA جهت برقراری تماسهای ویدئویی تعبیه شده است. در زیر صفحه نمایش، کلید های کاربردی گوشی واقع شده است که دارای روکشی از فلز کروم بوده و کلید چهار جهته را احاطه کرده اند. بربالای گوشی هم مثل همیشه دکمه روشن خاموش گوشی قرار دارد که نقش سوئیچ میان Profile های مختلف را نیز برعهده دارد.
بر بالای هر پهلوی گوشی یک عدد اسپیکر استریو وجود دارد (یکی بالا یکی پائین و بروی هر دو تکه) که با وجود اینکه صدایی شفاف و بلند در هنگام استفاده ایجاد میکند ولی اگر گوشی بصورت افقی قرار بگیرد یکی از بلندگو ها در بالا و دیگری در زیر واقع میشود که این یکی از نکات منفی طراحیست.
در سمت راست گوشی دکمه دوگانه زوم و کنترل صدا بهمراه دکمه شاتر دوربین و دکمه دسترسی سریع به گالری عکس ها وجود دارد .در سمت دیگر گوشی پورت هدفون 3.5 میلیمتری گوشی که همانند یک سوراخ بزرگ به نظر میرسد بهمراه پورت Infrared و اسلات کارت حافظه با پوشش لاستیکی خود قرار دارد. N95 از کارت حافظه Micro SD استفاده میکند و در کمال تعجب هیچ کارت حافظه ای برای آن در جعبه محتویات قرار ندارد شاید اینجا هم نوکیا سعی داشته است که هزینه ها را تا حد امکان کم نماید و البته حافظه داخلی نسبتا بالای گوشی (160 مگابایت) کاربران را تا مدتی از داشتن کارت حافظه بی نیاز میکند.
با اینکه کارت حافظه گوشی از نوع Hot swap میباشد و قابلیت درآورده شدن در هنگام روشن بودن گوشی را دارد ولی بهتر است هنگام درآوردن گوشی با انتخاب Extract Memory Card از منوی Ringing Profile (که با فشردن دکمه روشن و خاموش در دسترس است) تمامی برنامه های در حال اجرا از کارت حافظه را ببندیم تا مشکلی برای کارت پیش نیاید. در قسمت زیرگوشی یک پورت Mini USB قرار دارد که درست در کنار آن پورت همیشگی شارژر قرار دارد شارژر زیبای این گوشی یکی از کوچکترین ها در کلاس خود میباشد .



 

در پشت گوشی مهم ترین چیزی که به چشم می آید لنز دوربین N95 است که توسط یک قاب نقره ای که کمی هم از سطح گوشی بالاتر است احاطه شده است. تنها قسمت زیرین پشت گوشی است که جدا می گردد که با کنار رفتن آن باتری N95 ظاهر میگردد که دارای ظرفیت mAh 950 بوده و طبق گفته های مسئولان نوکیا توانائی روشن نگاه داشتن گوشی را برای 215 ساعت در حالت Stand-by و 240 دقیقه در حالت تماس دارد که البته نگفته پیداست که این اعداد و ارقام در عمل غیر قابل دستیابی می باشند و باتری N95 شاید مهمترین نقطه ضعف این گوشی باشد چونکه در یک استفاده نسبتا معمولی از این گوشی (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم) احتیاج به شارژ آن بصورت روزانه دارید و اگر کمی این استفاده بیشتر هم بشود اوضاع خراب تر شده و احتیاج به شارژ روزی دوبار دارید!
طراحی زیبای تمامی کلید های N95 بر کارائی آن افزوده است مثلا کلیدهای روئی گوشی در حالت بسته کاملا خوش دست بوده و براحتی مشخص میباشند. دکمه های کناری نیز کاملا برجسته و قابل لمس و پیدا کردن می باشند.برای دسترسی به منوها از دکمه سمت چپ دکمه چهار جهته استفاده میکنیم که اگر آن را نگه داریم لیستی ظاهر میشود که در آن کلیه برنامه های در حال اجرا به نمایش در می آید. یکی از مسائل نسبتا عجیب در مورد این گوشی عملکرد دکمه قرمز آن است در گذشته های نچندان دور این دکمه جهت Minimize کردن یک برنامه کاربرد داشت کمی جلوتر وظیفه این دکمه به بستن برنامه در حال اجرا محدود شد ولی در N95 وظیفه این دکمه چیزی ست میان این دو چون بعضی اوقات باعث Minimize شدن برنامه و گاهی هم منجر به بستن آن میگردد!
یک مکانیزم جالب در N95 مکانیزم قفل شدن اتوماتیک صفحه کلید است جائیکه با بسته شدن گوشی، صفحه کلید در عرض 2 ثانیه قفل میشود و اگر قبل از این زمان از صفحه کلید روئی استفاده شود دیگر عمل قفل انجام نمیپذیرد و گرنه قفل انجام میگیرد (همانند نوکیا N80) و این عمل بدون توجه به جهت باز و بسته شدن گوشی صورت میپذیرد. یکی دیگر از مکانیزم های قفل N95 هنگامیست که کاور لنز دوربین آن را میگشائیم در این حالت نیز بطور خودکار قفل صفحه کلید باز میشود و برعکس ، با بستن کاور لنز صفحه کلید مجددا قفل میشود.
صفحه کلید رقمی گوشی نیز با گشودن گوشی رو به بالا ظاهر میشود که شاید یکی از بزرگترین صفحه کلید های نوکیا باشد و برجستگی های روی این صفحه، به راحتی استفاده از آنها کمک مینماید . نور پس زمینه صفحه کلید آبی میباشد که بصورت خودکار با تاریک شدن محیط فعال میشود وظیفه تشخیص کم شدن نور محیط برعهده یک سنسور نور است که در کنار دوربین VGA گوشی قرار دارد.
با به پائین کشیدن گوشی دکمه های مشکی کنترل موسیقی پدیدار میشود که کاملا هم سطح گوشی هستند و در نگاه اول به نظر دکمه های لمسی (Touch Sensitive) میآیند درصورتیکه اینگونه نیستند و در حقیقت این دکمه ها بصورت مکانیکی عمل کرده و با فشردنشان پلاستیک زیر آنها کمی فرو رفته سپس بالا می آید (خدا را شکر که چهار تا بیشتر نیستند!) نور پس زمینه این دکمه ها نیز آبی است.
صفحه نمایش N95 بزرگترین صفحه نمایش سری N نوکیا با 16 میلیون رنگ بوده و دارای اندازه قطری 2.6 اینچ (53×40 میلیمتر) میباشد ولی رزولوشن این صفحه نمایش نسبت به مثلا N80 بهیچ وجه بهبود که نیافته است هیچ، کمتر هم شده است : رزولوشن نمایشگر 41×35 میلیمتری N80 برابر با 416×352 پیکسل میباشد که بهیچ عنوان نمیتوان در آن پیکسلهای به این ریزی را تشخیص داد در حالیکه این رزولوشن برای N95 برابر 320×240 پیکسل است که اگر به دقت به صفحه نمایش توجه کنیم میتوان به راحتی پیکسلهای تشکیل دهنده صفحه نمایش را مشاهده کرد اگرچه این واقعیت تاثیر چندانی در استفاده روزمره از گوشی ندارد و کیفیت صفحه نمایش نسبتا در حد قابل قبولی قرار دارد و در نور مستقیم خورشید نیز خوانائی خود را حفظ میکند. (البته ذکر این نکته مهم است که بدانیم اگر چیزی به نام N80 وجود نداشت یک چنین ایرادی بر N95 نمیشد گرفت چون تقریبا اکثریت قریب به اتفاق Pocket PC ها رزولوشنی معادل N95 دارند که از این میان میتوان به گوشی های N73 ،N93 و P990 اشاره کرد)
N95 یک گوشی چهار بانده است و این به آن معناست که توانائی کارکرد در هر چهار فرکانس GSM (که عبارتند از 1800،900،850 و 1900 مگاهرتز) را دارد و علاوه بر آن توانائی انتقال اطلاعات از طریق GPRS و یا EDGE را هم دارد (هورا بلاخره ما هم GPRS دار شدیم!) که دومی به هیچ درد ما نمیخورد! علاوه بر آن گوشی توانائی کارکرد در شبکه 3G UMTS را نیز دارد (زیاد خودتان را ناراحت نکنید این بار هم کاری به ما ندارد) که توسط آن توانانی انتقال داده را با سرعت MB/s 3.6 دارد که این سرویس فقط در چند کشور معدود کاربرد دارد چون در بقیه جاها (البته بغیر از اینجا) حداکثر سرعت انتقال داده از طریق 3G معادل MB/s1.8 است.
لازم به ذکر است که N95 توانائی کارکرد بعنوان مودم را نیز دارد جائیکه با وصل آن به کامپیوتر برنامه همیشگی نوکیا یعنی PC Suite همه کارها را برای شما انجام داده و شما کافیست بروی دکمه Connect To Internet کلیک نمائید. یکی از بهترین امکانات N95 ساپورت Wi-Fi توسط آن است که توسط آن میتوان در جاهائی که این امکان برقرار است به صورت بیسیم به اینترنت متصل شد(این امکان از آنجا اهمیت دارد که در دنیای مدرن تقریبا وارد هر رستوران ، کافی شاپ ، هتل ، فرودگاه، ایستگاه راه آهن و کلا هر جائیکه تجمع وجود دارد بشوید وای فای برای شما بصورت رایگان برقرار است در ایران بشخصه فقط یک جا را سراغ دارم که بصورت دست و پا شکسته وای فای رایگان وجود دارد و آنهم مجتمع پایتخت است) نکته جالب و منحصر به فرد در رابطه با Wi-Fi گوشی N95 این است که با فعال کردن گزینه ای در منوی آن امکان جستجوی همیشگی شبکه Wi-Fi توسط گوشی مستقیما بروی صفحه حالت Stand-by گوشی وجود دارد و تنها کاری که شما باید بکنید اتصال به این شبکه های حاضر و آماده است.
نوکیا N95 همانند برادر های بزرگش در سری E امکان برقراری تماس از طریق اینترنت را نیز دارد ولی چون مثل بقیه چیزها در ایران کاربرد ندارد به آن نمیپردازیم.
پورت اتصال گوشی به کامپیوتر از نوع Mini USB بوده و با اتصال آن به کامپیوتر چهار حالت مختلف بروی گوشی ظاهر میشوند که عبارتند از : PC Suite ، USB، Image Print و Media Player که اگر USB انتخاب گردد کارت حافظه گوشی بعنوان یک درایو در My Computer ظاهر میگردد متاسفانه N95 محتویات حافظه داخلی را در اینجا به نمایش نمیگذارد.
Bluetooth و Infrared دو امکان ارتباطی دیگر هستند که در N95 گنجانده شده نکته جالب این است که مدتی بود که Infrared دیگر در موبایلها دیده نمیشد ولی نوکیا ظاهرا برای تاکید بر استفاده از موبایل بعنوان ریموت کنترل این پورت را در محصولات جدید خود مثلا در سری N بکار گرفته است و البته بصورت پیش فرض برنامه ای جهت استفاده از Infrared بعنوان ریموت کنترل در N95 وجود ندارد.
بلوتوث N95 نیز بسیار کارآمد است و با ساپورت A2DP امکان استفاه همزمان بیش از یک وسیله از آن فراهم میشود مثلا میتوان همزمان از هدست استریو بلوتوث استفاده نمود و در همان حال از بلوتوث جهت تبادل داده با کامپیوتر استفاده کرد.
سیستم عامل N95 از نوع Symbian ورژن 9.2 بهمراه Feature Pack 1 است که این آخری چیزی شبیه همین Service Pack خودمان است با این تفاوت که در مورد ویندوز هر Service Pack جدید حاوی تنظیمات جدید جهت ارتقا وضع امنیتی و کارکرد سیستم میباشد در حالیکه در مورد Symbian هر Feature Pack شامل ابداعات و نوآوری های جدید در ظاهر و عملکرد سیستم عامل میباشد(به عبارت ساده تر بیشترین چیزی که تغییر میکند ظاهر کار است). چندتای این تغییرات را میتوان به اینصورت خلاصه نمود:
- تغییر Active Stand-by Mode که همان حالت صفحه نمایش و کارکرد آن در لحظات Stand-by است که یک نمونه از کارکردهای آن را در مورد جستجوی دائمی Wi-Fi مشاهده نمودیم.
- تغییرات گسترده در منوی Setting مثلا در اینجا یک تنظیم جدید اضافه شده است با نام Adjustment که از طریق آن علاوه بر تنظیم حالت Active Stand-by میتوان Theme های مختلف را نیز بکار برد در اینجا 5 عدد Theme پیش فرض وجود دارد که میتوان از اینترنت Theme های جدید دانلود کرد.
- یکی دیگر از این تغییرات امکان انتخاب فونت کلی است (Global Font) که میتوان یک فونت با یک سایز دلخواه انتخاب کرده اثر آن را در کل گوشی اعم از منوها هنگام SMS زدن و کلا همه جا مشاهده کرد. البته تغییرات دیگری نیز در منوها صورت گرفته است که تجربه کردن آنها شاید لذت بخش تر از صحبت کردن در رابطه با آنها باشد.



 

یکی از امکانات جدید بکارگرفته شده در نوکیا N95 وجود Voice Command است که برخلاف سایر گوشی ها در این قسمت میتوان کنترل کلیه قسمت های گوشی را با صدا برعهده گرفت مثلا یک برنامه را صدا کرده آن را اجرا نمود یا آن را متوقف کرد (که در هنگام رانندگی بسیار به درد میخورد). پلیر N95 از فرمت های MP3،WAV،AMR،AAC و البته MIDI پشتیبانی میکند وهمگی آنها میتوانند نقش زنگ گوشی را ایفا کنند صدای زنگ N95 صدای نسبتا بلندیست و ویبره آن نیز در حد نسبتا بالائیست ولی به محض اینکه برای اولین بار گوشی تان زنگ خورد متوجه یک نکته منفی در آن میشوید و آن هم این است که با به صدا درآمدن گوشی صفحه نمایش نیز همزمان با آن شروع به چشمک زدن میکند و تقریبا مشخص نمیشود که چه کسی با شما تماس گرفته است مشکلی که ظاهرا راهی برای حل کردن آن وجود ندارد. تماس گرفته شده با شما با گشودن N95 پاسخ داده میشود ولی با بستن آن قطع نمیشود و این یکی نیز به نظر دارای هیچ راه حلی نیست در هنگام صحبت همچنان میتوان از امکانات دستگاه استفاده کرد مثلا میتوان نقویم را گشود و یا مثلا مکالمه خود را ضبط کرد و بلاخره پس از چندین سال شک و شبهه ! نوکیا زمان این ضبط صدا را از یک دقیقه ناقابل به یک ساعت تبدیل کرده است و معلوم نیست که چرا این زمان میبایست به همه چیز بستگی داشته باشد الا به میزان حافظه خالی در دسترس.
یکی دیگر از موارد زیبای این گوشی تولید صدای سه بعدی ست که توسط آن میتوان صدای پخش شده از اسپیکرها را بدور گوشی چرخاند!(با انتخاب Fly) و جالب اینجاست که نه تنها اینکار به آسانی قابل انجام است بلکه سرعت این چرخش نیز قابل تنظیم است (تکنولوژی را کف میکنید!).
فکر میکنم حالا نوبت آن رسیده باشدکه راجع به یکی از مهمترین امکانات این گوشی یعنی دوربین 5 مگاپیکسلی آن صحبت بنمائیم: با پس زدن کاور آن همراه بافعال شدن منوی عکس، لنز بینظیر کارل زایس گوشی نمایان میشود که در کنار آن یک فلاش قوی وجود دارد(البته نه به قدرت فلاش های زنون) که متاسفانه در میان منوهای گوشی راهی جهت ثابت نگه داشتن نور این فلاش و استفاده از آن بعنوان چراغ قوه وجود ندارد که البته ممکن است برنامه ای جهت اینکار در اینترنت یافت شود.
از لحظه گشودن کاور تا آماده شدن گوشی جهت عکاسی چیزی در حدود 6 ثانیه صرف میشود که در صورت استفاده از فوکوس این زمان شاید تا 8 ثانیه هم بطول بیانجامد که کمی با نفس دوربین های موبایل که وظیفه شان عکاسی در لحظه و فوریست، مغایرت دارد . مانند سایر دوربین های دیجیتال با فشردن تا نیمه شاتر، عمل Auto Focus صورت گرفته و با فشردن کامل آن عکس گرفته میشود. در اینجا چهار صدای متفاوت برای شاتر وجود دارد که قطع کردن هرکدام مستلزم بردن گوشی به حالت Silence میباشد. در منوی عکس گوشی گزینه هایی همانند عکاسی در شب ، پرتره ،حالت ماکرو، حالت پانوراما ، پرتره شب و گزینه های دیگر موجود است.
فیلمبرداری N95 دارای دو گزینه است یکی با رزولوشن 480×640 و فرمت همیشگی 3GP و دیگری با فرمت MP4 و با 30 فریم در ثانیه که این آخری به قیمت صرف مگابایت های بیشتر است تا جائیکه هر دقیقه این ویدئو 10 مگابایت فضا را اشغال میکند ولی در عوض کیفیت فیلم به نمایش در آمده در حد بسیار بالائی بوده و مطمئنا در نوع خود بهترین است.
یکی دیگر از امکانات منحصر به قرد و برتر این گوشی دارا بودن GPS داخلی ست که موقعیت هر شخص و هر نقطه را بروی هر جای کره زمین نشان میدهد. در درون منوها دو برنامه با GPS در ارتباطند یکی GPS Data میباشد که نسخه ساده ای از مسیریابی ست و بدون نقشه کار میکند و سه جزء دارد که در اولی (با نام Navigation) با اتصال به ماهواره یک قطب نما و مسیر حرکت شما به نمایش درمیآید و اگر یک مسیر مشخص را برای خود معین کنید فاصله میان ایندو و جهت حرکت پیشنهادی به شما نشان داده میشود ،دومی برای شما اطلاعات پایه ای جغرافیائی مثل عرض و طول جغرافیائی، مسطح بودن مسیر ،ارتفاع و گودی یک مکان و ... را فراهم میکند که شاید مناسب راهسازی و مشاغل مربوطه باشد و سومی نیز اطلاعات مسیر فعلی شما را مشخص میکند مثلا مسیر طی شده توسط شما، سرعت حرکت، زمان طی شده، حداکثرسرعت و اطلاعاتی از این دست.
برنامه دیگری که با GPS در ارتباط است Maps نام دارد که در حقیقت نسخه ای از برنامه معروف Smart2Go میباشد که این برنامه مدتی ست توسط نوکیا بصورت رایگان عرضه میشود البته زیاد هم رایگان نیست چون با معین کردن مسیر حرکت بروی این برنامه نقشه های آن میبایست از اینترنت دانلود شود و این کار رایگان نیست! که البته این مورد درباره N95 که نقشه بیش از 100 کشور جهان را در خود دارد آنچنان مصداق ندارد (البته همانطور که حدس میزنید ما درون این 100 کشور نیستیم!) تنها موردی که اینجا میمیاند این است که N95 برای راهنمائی بصورت صوتی از شما پول دریافت میکند بدین شرح: یک هفته 6.49 یورو ،یک ماهه 7.99 یورو ، یکساله 59.99 یورو و سه ساله 69.99 یورو.
بحث به درازا کشید و از گوشی با این همه امکانات جالب و نوین چیزی بیش از این هم انتظار نمیرود چیزی که مسلم است N95 بی رقیب ترین گوشی حال حاضر دنیاست و شاید تنها ایرادی که بتوان بر این گوشی گرفت عمر کم باتری آن است که حتی ممکن است در یک روز دو بار شما را مجبور به شارژ آن بنماید. از این که بگذریم نوکیا بدون شک بهترین محصول تاریخ خود را به نمایش گذاشته است . در حوزه قیمتی N95 بیشترین نوسانات را داشته است جائیکه در بدو ورود خود با قیمتی معادل یک میلیون و سیصد هزار تومان به فروش میرسید و این نوسانات تا حد هشتصد هزار تومان با گارانتی اصلی (اتصالات ایران) رسید حالا هم که گفته شده است تمامی گوشی های داخل و خارج ایران همه رجیستر میشوند شاید با هجوم مردم به گوشی های بدون گارانتی این قیمت پائین تر نیز برود.

*منبع =  http://www.writeage.com/nokia_n95_mobile_review.html

دیکشنری برای سونی اریکسون

 

دنیای موبایل

دیکشنری

دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی
برای گوشیهای سونی اریکسون

لینکهای دانلود:
                                           دانلود انگلیسی به فارسی
                                           دانلود فارسی به انگلیسی


 
نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

گشت و گذار موبایلی اینترنت با Opera mini 3.1

 

دنیای موبایل

Opera mini 3.1

تا چند وقت پیش همیشه هروقت کسی در مورد کارکرد برنامه هایی که توی موبایلشه ازم سوال میکرد تا چشمم به opera mini میافتاد میگفتم اینو پاکش کن که تو ایران هیچ کاربردی نداره
اما الان با اومدن gprs ایرانسل تازه فهمیدم که کار این اینترنت بروزر برای موبایل چقد عالیه و اصلا با مرورگر خود گوشی قابل مقایسه نیست فقط حیف که روی گوشیهای سونی اریکسون نمیتونه فونت فارسی رو درست نشون بده یعنی سایتهای فارسی رو خوب نشون نمیده ولی روی نوکیا هیج مشکلی نداره

لینک دانلود
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

مدیریت حرفه ای بر شبکه های کامپیوتری با SmartCode VNC Manager

 

نرم افزار PC

مدیریت حرفه ای بر شبکه های کامپیوتری توسط SmartCode VNC Manager Enterprise v3.6.20
 

 

مدیریت بر روی شبکه های کامپیوتری نیاز به تخصص دارد و افرادی که به عنوان مدیر سرور انتخاب می شوند معمولا دارای تحصیلات مربوطه در این زمینه می باشند. یک مدیر شبکه علاوه بر کنترل و نظارت فنی بر روی سیستم ها نیازمند نظارت بر عملکرد کاربران نیز می باشد تا از سوی کاربران ، شبکه دچار اختلال و مشکلات نشود. برای این نظارت بر شبکه های کوچک معمولا مشکلات زیادی وجود ندارد و دردسرها برای نگهداری یک شبکه زمانی آغاز می شود که یک مدیر شبکه از یک شبکه بزرگ کامپیوتری با تعداد کاپیوترهای زیاد نگهداری می کند. در شبکه های کوچک معمولا در زمان بروز اختلال و مشکلات با صرف زمان اندکی می توان مشکلات کشف و در جهت رفع آنها اقدام نمود اما در شبکه های بزرگ این چنین نیست. همچنین مدیر شبکه برای کنترل بر اعمال کاربران در شبکه های بزرگ نمی تواند همانند شبکه های کوچک محلی عمل کرده و به صورت دستی و با ملاحظه رفتاری از اعمال کاربران شبکه را تحت کنترل خود داشته باشد. نرم افزارهای مدیریتی بسیار زیادی برای کنترل و مدیریت بر شبکه طراحی شده اند. این نرم افزارها به مدیران شبکه اختیارات زیادی می دهند تا در کنترل ، نگهداری ، عیب یابی در شبکه نظارت بر عملکرد کاربران و ... دچار مشکل نشوند و به راحتی به وظیفه مدیریت و نظارت در شبکه اقدام کنند.
در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که دارای امکانات متعدد مدیریتی و کنترلی برای یک شبکه و به صورت از راه دور می باشد.
SmartCode VNC Manager Enterprise نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن می توان بر روی شبکه های کامپیوتری کوچک و بزرگ نظارت کاملی داشت. در این نرم افزار امکاناتی برای مدیر شبکه قرار داده شده است تا بتواند از راه دور بر روی سیستم های شبکه نظارت کرده بدون اینکه به سیستم دسترسی محلی داشته باشند. به کمک این نرم افزار می توان از صفحه نمایش تمامی سیستم های موجود در شبکه بازدید نمود. به کمک این ویژگی به راحتی یک مدیر شبکه می تواند از اعمال و اقدامات کاربران شبکه به صورت کامل مطلع شوند و در صورت بروز مشکل از سوی کاربران از دسترسی آن ها به شبکه جلوگیری نمایند. این نرم افزار از تقریبا شش بخش اصلی تشکیل شده و بیشتر امکانات و ویژگی های این نرم افزار در این بخش ها قرار دارد.
در زیر به این بخش ها و تعدای از ویژگی های مربوط به آنها اشاره می کنیم:
- اتصال: یکی از مهمترین بخش های کنترلی این بخش می باشد. در این قسمت مدیر شبکه می تواند تنظیمات مربوط به اتصال شبکه را در اختیار داشته باشد.
- مدیریت کامپیوتر: در این بخش امکاناتی برای کنترل کامپیوترها از راه دور قرار داده شده است که از این امکانات می توان به جستجو در میان شاخه و پوشه های سیستم های شبکه ، ابزار جادویی برای معرفی یک سیستم جدید به صورت مرحله به مرحله ، شناسایی سخت افزاری سیستم های شبکه و دسته بندی کامپیوترها با توجه به سیستم عامل آن ها ، مدیریت بر پروسه های در حال اجرا در هر یک از کامپیوترها ، دسترسی به محیط ویرایشگر Regsitry هر یک از سیستم از راه دور ، قابلیت نصب و حذف نرم افزارهای سیستم های موجود در شبکه از راه دور ، توانایی راه اندازی مجدد سیستم ها و یا خاموش کردن آن ها از راه دور ، ارسال پیغام بر روی صفحه نمایش هر یک از سیستم ها به صورت مجزا و یا به صورت همگانی ، نمایش کامپیوترهایی که در حال حاضر در شبکه از آن ها استفاده می شود و ... .
- مدیریت بر VNC : در این قسمت مدیر شبکه می تواند تنظیمات و اقدامات مربوط به مشاهده اعمال و اقدامات کاربران را انجام دهد و علاوه بر مشاهده صفحه نمایش سیستم آن کاربران ، از آن ها عکس نیز تهیه نماید.
- مدیریت بر Terminal Server : در این قسمت تنظیمات مربوط به ویژگی terminal Service به منظور کنترل کامپیوتر ها به صورت remote قرار دارد.
- مدیریت بر سرور های مجازی
- امنیت : در این قسمت تنظیمات امنیتی مربوط به نرم افزار و شبکه در اختیار کاربر قرار می گیرد.
همچنین این نرم افزار از امکانات متفرقه دیگری نیز برخوردار می باشد که بعد از نصب با آنها آشنا خواهید شد.

 

لینک دانلود (حجم فایل 12 مگابایت می باشد، کرک برنامه در داخل فایل zip قرار داده شده است)
لینک دانلود غیرمستقیم و از سایت رپیدشر می باشد. برای آشنایی با نحوه دانلود از سایت رپیدشر (Rapidshare) اینجا را کلیک کنید

بازی Prince Of Persia

 

دنیای موبایل

Prince Of Persia-The Two Thrones

اگر شما هم مثل من همیشه دنبال بازیهایی میگردید که برای ساختنش واقعا زحمت کشیده شده و سازنده هاش کارشون عالی باشه من بازی Prince of Persia رو بهتون پیشنهاد میکنم
این بازی همیشه جزو پرطرفدارترین بازیهای کامپیوتر و کنسولهای بازی بوده و حالا هم داره روی موبایلها خودنمایی میکنه
اگز بازیخور حرفه ای باشین قول میدم تا این بازی رو تموم نکینین ول نمیکنین

لینک دانلود

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

12 بازی دو نفره قابل اجرا توسط بلوتوث

 

دنیای موبایل

12 بازی دو نفره قابل اجرا توسط بلوتوث!

12 بازی جاوا که لیستشان را در زیر قرار داده ام، بازیهای دو یا چند نفره هستند که می تونید توسط بلوتوث با دوستانتان بازی کنید. این 12 بازی جدید و زیبا را داخل یک فایل zip قرار داده ام که می تونید دانلود کرده و حالشون ببرید!

-worms forts 3d
-v rally 3d
-Minigolf BT
-Rally Pro Contest
-3D Burning Tires
-Bluegammon
-Scracth City pool
-Bluetooth biplanes
-Naval Battle
- and more

لینک دانلود (حجم فایل در حدود 2 مگابایت)
لینک دانلود غیرمستقیم و از سایت رپیدشر می باشد. برای آشنایی با نحوه دانلود از سایت رپیدشر (Rapidshare) اینجا را کلیک کنید