۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

11 نرم افزار آزاد و متن باز برای طراحان


11 نرم افزار آزاد و متن باز برای طراحان

 

 

یکی از بزرگترین مشکلات موجود بر سر راه مهاجرت به سوی متن‌باز، یافتن نرم‌افزارهای معادل و جایگزین برای برنامه‌های تخصصی همچون نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی است که طراحان را در این زمینه دست خالی میگذارد ولی امروزه با توسعه روزبه‌روز نرم افزارهای آزاد این خلع ها پر شده است و اکنون کمتر برنامه ای را پیدا میکنید که معادل متن باز نداشته باشد.
در زیر به معرفی 11 برنامه رایگان و متن باز مفید که بعنوان جایگزین نرم افزارهای غیر رایگان برای طراحان، گرافیست ها و انیماتور ها قابل استفاده اند میپردازیم.

Jahshaka جایگزین Adobe After Effects
قدرت تدوین و افکت گذاری فیلم‌ها را در یک محیط متن باز به شما میدهد. شما میتواند به سرعت و با انعطاف پذیری زیاد بصورت همزمان بر روی ویدیو ها افکت بگذارید و از تمام ویژگی هایش در طراحی و ساخت انیمیشن روی فیلم استفاده کنید. این نرم افزار با تمامی فرمت ها و رزولیشن ها سازگاری کامل دارد . از آنها پشتیبانی میکند.

CinePain جایگزین Adobe Photoshop
برای رتوش و دستکاری فیلم و عکسبرداری حرفه‌ای بکار میرود. این برنامه فرمتهای تصویری و کانال های رنگ (8-bit, 16-bit, 32-bit) زیادی را پشتیبانی میکند.

Amaya جایگزین Adobe Dreamweaver
یک ادیتور صفحات وب است که تمام ابزار مورد نیاز برای ساخت و ویراش صفحات اینترنتی و وب سایت ها را در اختیارتان میگذارد.

Open Office Draw جایگزین Microsoft Visio
کشیدن یک نقشه ساده یا یک طرح پیچیده با draw امکان پذیر است. ساخت طرح های گرافیکی و دیاگرام ها تا سایز 300 در 300 سانتی‌متر این برنامه را برای انجام کارهای عمومی و تخصصی مناسب کرده است.

Blender جایگزین Autodesk 3ds Max
یک نرم‌افزار متن باز 3D است که اگر از نرم‌افزار های معمول قوی تر نباشد ، کمتر هم نیست و بر روی انواع پلتفروم ها قابل اجراست.

Imgv جایگزین ACDSee
برنامه مدیریت تصویر منحصر به فردی است که بصورت پرتابل برای ویندوز، لینوکس، BSD و OSX ساخته شده، هر چند ممکن است از لحاظ ظاهری چنگی به دل نزند اما تمامی امکانات مورد نیاز یک برنامه مدیریت تصاویر را دارا میباشد.

Inkscape جایگزین Adobe Illustrator
ویرایش کننده تصاویر وکتوری متن باز است که امکانات شبیه به Illustrator, CorelDraw دارد و از قابلیتهای بسیار زیاد و گسترده ای استفاده میکند که ان را به یک نرم‌افزار حرفه ای بدل ساخته.

Gimp جایگزین Adobe Photoshop
نیاز به معرفی ندارد ، نرم‌افزار متن باز قدرتمندی که جایگزین مناسبی برای فوتوشاپ است و با ویژگی ها و امکانات خوبی که دارد سعی میکند در مقابل فوتوشاپ چیزی کم نداشته باشد و کاربرانش را راضی نگه دارد.

Xara XL جایگزین CoralDRAW
برنامه Xara Xtreme for Linux یک نرم‌افزار قدرتمند گرافیکی برای پلتفورم Unix (همچون لینوکس، BSD، OSX)است که با ظاهری ساده امکانات قدرتمندی به کاربران میدهد.

Avidemux جایگزین Final Cut Pro
ویرایشگر ویدیوی رایگان که برای کارهای ساده مانند بریدن، فیلتر گذاری و … طراحی شده است، فرمتهای زیادی از قبیل AVI, DVD, MPEG, MP4, ASF و کدک های جورواجور را پشتیبانی میکند .

Pencil جایگزین Toon Boom Studio
پِنسل یک نرم‌افزار طراحی انیمیشن برای سیستم های لینوکس، ویندوز و مک است که با استفاده از bitmap و vector های گرافیکی شما را قادر به ساختن انیمیشن های کارتونی مینماید.

نرم افزار قدم شمار، کالری سنج و مسافت سنج نوکیا برای موبایل شما

نرم افزار قدم شمار، کالری سنج


و مسافت سنج نوکیا برای موبایل شما !

 

 

نرم افزاری که امروز خدمتتان معرفی می کنم یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای نوکیا در زمینه شتاب سنج هست و اگر شما هم یکی از گوشی های N95, N95 8GB, N82, N93i, 6210, N79, N85, N96 و ۵۸۰۰ نوکیا را دارید توصیه می کنم حتما این نرم افزار را به روی گوشیتان نصب نمایید.
اما کار این نرم افزار این است که به وسیله شتاب سنج گوشی , تعداد قدم های شما را محاسبه و بر این اساس میزان کالری مصرفی شما در طول روز / هفته و ساعت های مختلف و همینطور میزان مسافتی که شما راه رفته اید را نشان می دهد . نحوه محاسبه این آمار و ارقام بر اساس تکانه هایی که شما هنگام قدم زدن دارید می باشد بدین صورت که این تکانه ها به گوشی شما منتقل شده و این نرم افزار به صورت هوشمند تعداد قدم ها را محاسبه می نماید. البته شما برای محاسبه دقیق میزان کالری مصرفی وزن خود را به نرم افزار داده تا با تخمین میزان کالری بر اساس وزنتان عدد دقیق تری به شما دهد. ضمنا همانطور که در عکس های بالا می بینید این نرم افزار آمار خود را به صورت شماتیک و نموداری ارائه می دهد و برای مثال به شما می گوید در کدام روز از هفته انرژی بیشتری مصرف کرده اید و یا قدم های بیشتری زده اید .


لینک دانلود مستقیم (حجم فایل حدود یک مگابایت می باشد)

رمز فایل: www.mobin-group. com

 

 

Cowon JetAudio 7.1.9.4030 Plus


برنامه پخش فایلهای مولتی مدیا
 
 
Cowon JetAudio 7.1.9.4030 Plus
 


 


با نرم افزار JetAudio که آشنا هستید، تنها نرم افزاری که شما با داشتن آن احتیاج یه هیچ نرم افزار دیگری برای پخش فایل های صوتی و تصویری ندارید! این برنامه جامع از اکثر فورمت های صوتی و تصویری پشتیبانی میکند و شما میتوانید فایلهای صوتی و تصویری خود را با هر فورمتی در این برنامه بشنوید و مشاهده کنید، توانایی ضبط صدا و ذخیره سازی به فورمت های مختلف، تغییر فورمت فایلهای صوتی، تبدیل سی دی های صوتی به فورمت های مختلف، ساعت آلارم و رایت سی دی از قابلیتهای این نرم افزار ویژه میباشد. شما با استفاده از این برنامه و آخرین متدهای روز برنامه نویسی در ضمینه مولتی مدیا میتوانید شاهد تماشای فیلم های با کیفیت و موزیک های با کیفیت بالا باشید بدون آنکه احتیاج به خرید یک پلیر خانگی باشد!

قابلیت های کلیدی نرم افزار Cowon JetAudio 7.1.9.4030 Plus :
- پخش موزیک و فایل های ویدیویی
- رایت سی دی و ضبط کردن صدا و تبدیل فایلهای مختلف به یکدیگر
- امکان ایجاد رادیو اینترنتی
- پشتیبانی صداهای خروجی چند کاناله
- مجهز بودن به Skin های مختلف و زیبا
- امکان ضبط صدا با کیفیت بالا و با انواع فرمت های روز به روش های دیجیتال و آنالوگ
- تبدیل بسیار سریع و قدرتمند فایلهای صوتی و تصویری
- قابلیت نصب پلاگین های مختلف
- ساخت و ذخیره ی آلبوم های مورد علاقه شما
- اضافه شدن پوسته های زیبا برای سلیقه های متفاوت
- قابلیت بخش انواع فرمتهای WAV, MP3, MP3Pro,OGG, WMA, MPG, AVI, WMV, MIDI, RM, and video, and audio CD"
- بازخوانی مجدد آهنگ
- تبدیل فرمتهای صوتی به یکدیگر و همچنین تبدیل فرمت Audio CD به فرمتهای رایج
- افکتهای صوتی گوناگون و زیبا
- امکان استفاده از گزینه های Bookmark (ذخیره سازی مکان هر فایل)
- تاریخچه (لیست فایل های جدید)
- مجهز به Equalizer و تایمر و Alarm
- پشتیبانی از سیستم "کنترل از راه دور" (مانند دستگاههای کنترل MCE و StreamZap)
- سیستم جدید مدیریت فایل های صوتی تصویری (Album Manager + Explorer + Device Manager)
- ظاهری بسیار زیبا مناسب با سلیقه های امروز
- پشتیبانی از همه نسخه های ویندوز از جمله ویندوز ویستا
- و ...

تغییرات جدید صورت گرفته در نسخه ۷:
- بازخوانی مجدد آهنگ AB
- امکان استفاده از گزینه های Bookmark
- تاریخچه (لیست فایل های جدید)
- پشتیبانی از سیستم کنترل از راه دور مانند دستگاههای کنترل MCE و StreamZap
- سیستم جدید مدیریت فایل های صوتی تصویری Album Manager + Explorer + Device Manager
- و...

تفاوت های نسخه ی Plus و Basic در نرم افزار Jetaudio :
شرکت Cowon همزمان 2 نسخه ی Plus و Basic را عرضه نموده است ، که نسخه ی Basic رایگان می باشد و تمامی ویژگی های نسخه ی Plus را دارا نمی باشد.
نسخه ی Basic ویژگی های Encoding فایلهای MP3/MP3Pro را دارا نمی باشد . در نسخه ی Plus افکتهای صوتی بسیار مفیدی گنجانده شده است . از لحاظ ضبط و بخش Recording نسخه ی Plus امکانات بسیار گوناگونی را داراست . نسخه ی Plus دارای ابزارهای جانبی بسیار مفیدیست که نسخه ی Basic از آن بی بهره است.

 


لینک دانلود (حجم فایل حدود 25 مگابایت می باشد و کرک فایل در داخل فایل زیپ قرار دارد)

رمز فایل: ندارد


اسکریپت تحت وب میترا پلاس نال شده, به قیمت 1 میلیون تومان!


اسکریپت تحت وب میترا پلاس نال شده,
به قیمت 1 میلیون تومان!

اسکریپتی که هم اکنون در دست دارید اسکریپت کاملا رایگان با تمام امکانات هست این اسکریپت توسط آقای ر.ب به قیمت 4 میلیون تومان فروخته میشد. لازم است که بدانید این اسکریپت همان جوملای رایگان و تغییر نام داده شده و فقط کمی تغییرات در آن باعث شده بود که این اسکریپت رایگان به ارگان های محترم دولت به قیمت 4 میلیون تومان یا بیشتر فروخته شود . مهمترین دلیل نال (قفل شکسته) شدن این اسکریپت فروش ناعادلانه آن توسط گروه نرم افزاری میترا بود!
لازم به ذکر است نسخه پلاس دارای ضرایب امنیتی بالاتر، محیط خاص مدیریتی، و ساپورت از طرف نویسندگان اون هست. این اسکریپت از لایسنس GPL استفاده کنه میتونید استفاده کنید و کسی هم نباید کاری باهاتون داشته باشه.‌

NULLED BY : B4CT3RI & APOCALYPTICA
 


لینک دانلود (حجم فایل حدود 8 مگابایت می باشد و کرک فایل در داخل فایل زیپ قرار دارد)

رمز فایل: ندارد

امپراطوری بادها - جومونگ 2

سریال بسیار زیبا و دیدنی


امپراطوری بادها - جومونگ 2

 

این سریال در واقع ادامه جومونگ می باشد


که پخش آن به تازگی از کانال KBS‌ کره پخش شده

 


ادامه مطلب ...

Mobile Master 7.3.2 build 3006


نرم افزار مدیریت گوشی های موبایل

 

 Mobile Master 7.3.2 build 3006


ادامه مطلب ...

هنگامی که گوشی خیس میشود !

هنگامی که گوشی خیس میشود ! 

پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ،
باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند!

 

 

تصور کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید!
اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید وآرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است!

 

 

اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند ! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است !
ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید !
Ernesto Londo�o ، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و شروع میکند به شستن دست و رویش ، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود ، ناگهان در چند لحظه کیف برمیگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد!
پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ، باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند! اما پس از اندکی هنگامی که میبینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است ، به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد.
دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته!
همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است!
سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند ، کاملأ سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد . این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است ، البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهرأ وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود .


اما در این زمینه میتوان عمل دیگری را نیز صورت داد :گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود.
الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود .
این روش شاید قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است !!

فونت دستخط خود را طراحی کنید

فونت دستخط خود را طراحی کنید

 

 

 

با سرویس آنلاین yourfonts.com به راحتی از دستخط عادی خود بر روی کاغذ میتوانید فونت بسازید! برای مثال یکی از کاربران این سایت دستخط خود را به این صورت به حالت فونت در آورده و دریافت نموده است:
شما هم به راحتی میتوانید دستخط خود را با این سرویس آنلاین به فونت تبدیل کنید. آنچه که برای شروع کار نیاز دارید، خیلی ساده است. تصویری (+) را باید دانلود نموده و سپس پرینت کنید. در مرحله بعد به جای حروف انگلیسی مربوط به هر خانه، آن حروف را با دستخط خود نوشته و سپس اسکن مینمائید.
در مرحله بعد فایل تصویر آماده شده را آپلود کرده (+)، پیش نمایشی از آنرا مشاهده خواهید نمود(+). کار تمام است، فونت خود را دانلود نمائید!

حذف پیغام آزاردهنده Windows Genuine Advantage Notifications

 

حذف پیغام آزاردهنده


Windows Genuine Advantage Notifications


ویندوز XP

 


 

 

همان طور که مطلعید، مایکروسافت بعد از سرویس پک دوم ویندوز xp، ابزاری را با با نام Windows Genuine Advantage Notifications (ابزار اطلاع رسانی مزیتهای ویندوز اصل)به ویندوز XP افزود .

 

وظیفه اصلی این ابزار تشخیص نسخه کپی غیر مجاز ویندوز و اعلام آن به کاربر است که این کار با ظاهر شدن یک پیام انجام میگیرد.

 

هنگامی که یک کاربر ویندوز تقلبی وارد سیستم میشود پیامی با این مضمون ”به نظر میرسد که شما قربانی دزدی نرم افزار شده اید. مایکروسافت کپی ویندوز موجود در کامپیوتر شما را اصل نمیداند.” دریافت می کند.

 

در ابتدای این پیام چنین گفته شده است که “این اخطار تا زمانی که در کامپیوتر شما از ویندوز اصل استفاده شود، همچنان نمایش داده خواهد شد.” پیام مشابهی هم در فواصل مختلف به صورت pop up از قسمت Tray در Windows taskbar بیرون می آید.

 

اگر شما هم یک رایانه متصل به اینترنت داشته باشید و از قضا اقدام به آپدیت کردن ویندوز xp خود نموده باشید (و یا در صورت روشن بودن اتوماتیک آپدیت ویندوز که به صورت اتوماتیک فایلهای آپدیت را از اینترنت دریافت می کند) حتما با پیغام های آزاردهنده این ابزار برخورد داشته اید.

حتی برخی از دوستان بخاطر همین مشکل مجبور به نصب دوباره ویندوز شده اند!

اما تاکنون برای این مشکل دنبال راه چاره بوده اید ؟

 

جالب اینجاست که اگر جستجوی کوچکی در اینترنت انجام دهید مشاهده خواهید کرد که هزاران نفر همانند شما با این مشکل دسته و پنجه نرم می کنند و در جستجوی راه حلی برای حذف این پیغام های آزاردهنده هستند .

اتفاقا راه حل های متفاوت و گوناگونی هم برای حل این مشکل وجود دارد .

امروز  قصد معرفی یک نرم افزار کوچک و رایگان (به نام Remove WGA 1.2) را دارم که تنها با اجرای آن و یکبار Restart کردن ویندوز، تمامی مشکلات و پیغام های آزاردهنده را حذف خواهد کرد! و نیازی به انجام هیچ کار دیگری ندارید …

به همین راحتی … به همین خوشمزگی!
 

لینک دانلود (حجم فایل حدود یک مگابایت می باشد)