۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

11 نرم افزار آزاد و متن باز برای طراحان


11 نرم افزار آزاد و متن باز برای طراحان

 

 

یکی از بزرگترین مشکلات موجود بر سر راه مهاجرت به سوی متن‌باز، یافتن نرم‌افزارهای معادل و جایگزین برای برنامه‌های تخصصی همچون نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی است که طراحان را در این زمینه دست خالی میگذارد ولی امروزه با توسعه روزبه‌روز نرم افزارهای آزاد این خلع ها پر شده است و اکنون کمتر برنامه ای را پیدا میکنید که معادل متن باز نداشته باشد.
در زیر به معرفی 11 برنامه رایگان و متن باز مفید که بعنوان جایگزین نرم افزارهای غیر رایگان برای طراحان، گرافیست ها و انیماتور ها قابل استفاده اند میپردازیم.

Jahshaka جایگزین Adobe After Effects
قدرت تدوین و افکت گذاری فیلم‌ها را در یک محیط متن باز به شما میدهد. شما میتواند به سرعت و با انعطاف پذیری زیاد بصورت همزمان بر روی ویدیو ها افکت بگذارید و از تمام ویژگی هایش در طراحی و ساخت انیمیشن روی فیلم استفاده کنید. این نرم افزار با تمامی فرمت ها و رزولیشن ها سازگاری کامل دارد . از آنها پشتیبانی میکند.

CinePain جایگزین Adobe Photoshop
برای رتوش و دستکاری فیلم و عکسبرداری حرفه‌ای بکار میرود. این برنامه فرمتهای تصویری و کانال های رنگ (8-bit, 16-bit, 32-bit) زیادی را پشتیبانی میکند.

Amaya جایگزین Adobe Dreamweaver
یک ادیتور صفحات وب است که تمام ابزار مورد نیاز برای ساخت و ویراش صفحات اینترنتی و وب سایت ها را در اختیارتان میگذارد.

Open Office Draw جایگزین Microsoft Visio
کشیدن یک نقشه ساده یا یک طرح پیچیده با draw امکان پذیر است. ساخت طرح های گرافیکی و دیاگرام ها تا سایز 300 در 300 سانتی‌متر این برنامه را برای انجام کارهای عمومی و تخصصی مناسب کرده است.

Blender جایگزین Autodesk 3ds Max
یک نرم‌افزار متن باز 3D است که اگر از نرم‌افزار های معمول قوی تر نباشد ، کمتر هم نیست و بر روی انواع پلتفروم ها قابل اجراست.

Imgv جایگزین ACDSee
برنامه مدیریت تصویر منحصر به فردی است که بصورت پرتابل برای ویندوز، لینوکس، BSD و OSX ساخته شده، هر چند ممکن است از لحاظ ظاهری چنگی به دل نزند اما تمامی امکانات مورد نیاز یک برنامه مدیریت تصاویر را دارا میباشد.

Inkscape جایگزین Adobe Illustrator
ویرایش کننده تصاویر وکتوری متن باز است که امکانات شبیه به Illustrator, CorelDraw دارد و از قابلیتهای بسیار زیاد و گسترده ای استفاده میکند که ان را به یک نرم‌افزار حرفه ای بدل ساخته.

Gimp جایگزین Adobe Photoshop
نیاز به معرفی ندارد ، نرم‌افزار متن باز قدرتمندی که جایگزین مناسبی برای فوتوشاپ است و با ویژگی ها و امکانات خوبی که دارد سعی میکند در مقابل فوتوشاپ چیزی کم نداشته باشد و کاربرانش را راضی نگه دارد.

Xara XL جایگزین CoralDRAW
برنامه Xara Xtreme for Linux یک نرم‌افزار قدرتمند گرافیکی برای پلتفورم Unix (همچون لینوکس، BSD، OSX)است که با ظاهری ساده امکانات قدرتمندی به کاربران میدهد.

Avidemux جایگزین Final Cut Pro
ویرایشگر ویدیوی رایگان که برای کارهای ساده مانند بریدن، فیلتر گذاری و … طراحی شده است، فرمتهای زیادی از قبیل AVI, DVD, MPEG, MP4, ASF و کدک های جورواجور را پشتیبانی میکند .

Pencil جایگزین Toon Boom Studio
پِنسل یک نرم‌افزار طراحی انیمیشن برای سیستم های لینوکس، ویندوز و مک است که با استفاده از bitmap و vector های گرافیکی شما را قادر به ساختن انیمیشن های کارتونی مینماید.
نظرات 1 + ارسال نظر
بالاترین سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:19 ق.ظ http://balatarin2.blogsky.com/

با درود
معرفی باکس هوشمند بالاترین :
بالاترین یک سیستم لینک دهی از نوع هوشمند و توسط فید خروجی وبلاگ هاست که به صورت خودکار جدیدترین نوشته کاربران را نشان می دهد ، بدون هیچگونه دخالت انسانی .

مزایا :
عملکرد باکس بالاترین به این صورت که مطالب وبلاگ تمامی کسانی که عضو باکس هستند بصورت لینک در باکس نمایش داده می شود و این به این معنی است که شما در فرستادن لینک به باکس ما هیچ محدودیت ندارید و لینکهای شما به محض آپدیت ، حداکثر در 10 دقیقه در باکس ثبت می شود ،و هر لینکی که جدیدتر باشد در صدر فهرست قرار می گیرد . هم اکنون بیش 200 وبلاگ عضو این باکس هستند ، طبق گفته خود صاحبان این وبلاگها از زمان عضویتشان در بالاترین لینک باکس آمار بازدیدشان افزایش قابل توجه ای داشته و هم چنین قرار داده شدن شما در باکس بالاترین به مانند یک بمب گوگلی کوچک عمل می کند و با ثبت وبلاگ شما در تمامی وبلاگهای عضو باعث افزایش رنک شما نیز می شود .

http://balatarin2.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد