۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

تبدیل عکس به متن تایپ شده با نرم افزار واژه شناس فارسی

 

نرم افزار PC

تبدیل عکس به متن تایپ شده

با نرم افزار واژه شناس فارسی


Optical Character Recognition (OCR از لحاظ لغوی به معنی تشخیص متون موجود در تصاویر می باشد که به یک تعبیر ساده به معنی تبدیل تصاویر اسناد مکتوب به متن کامپیوتری می باشد.

کاربردهای نرم افزار واژه شناس:
با توجه به ماهیت سیستم OCR فارسی و قابلیتهای مختلف نرم افزار تقریبا همه موسسات و سازمانها و ارگانها و... می توانند در حوزه فعالیت و چهارچوب عملکرد خود از این سیستم بهره ببرند.

خصوصیات نرم افزار:
ورودی نرم افزار واژه شناس می تواند به دوصورت تامین شود ، اولین نوع تصاویر اسناد از پیش ذخیره شده می باشد که می تواند با انواع فرمتهای رایج تصویری مانند Bmp,Tiff,Jpeg, Pcx,Gif,Multipag e به عنوان ورودی به نرم افزار وارد شود روش دیگر ورودی به نرم افزار اسکن تصاویر .مستقیما از درون برنامه می باشد.قبل از عملیات تشخیص می توان تنظیماتی چون موتور تشخیص متن ، تشخیص یا عدم تشخیص اعراب ، در نظر گرفتن کیفیت پایین تصویر ، در نظر گرفتن کلمات شکسته ، تشخیص یا عدم تشخیص جداول و ... را انتخاب کرد تا حالت بهینه تشخیص ایجاد شود. همچنین می توان متن خروجی را با انواع فرمتهای Rich text format ، Html ، DTP ، Dos یا با فرمت پیشنهادی خود واژه شناس ذخیره کرد یا مستقیما به نرم افزارهای Microsoft outlook express یا Microsoft word ارسال کرد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار واژه شناس فارسی:
- تشخیص 800 حرف در ثانیه با پردازنده PIII
- دقت تشخیص تا 90% برای کتابها و روزنامه های فارسی و غیره
- قابل اجرا در سیستمهای Win98 ، NT ، 2000 ، XP ( فارسی و عربی )
- تشخیص اعراب در متون فارسی و عربی
- باز کردن چندین فایل در یک زمان
- تشخیص جداول در تصاویر اسکن شده
- پشتیبانی خاص برای جداول ناقص
- تشخیص کلمات با خط زیر
- تشخیص حروف شکسته یا به هم چسبیده
- تشخیص خودکار شکل حرف (Regular,Bold)
- پشتیبانی از قابهای غیر مستطیلی
- پشتیبانی از تصاویر رنگی
- پشتیبانی فارسی ، عربی و انگلیسی و 15 زبان دیگر
- پشتیبانی تکنولوژیهای OMNI و Training برای رسیدن به دقت بالاتر با فونتهای مختلف
- پروتکلهای TWAIN و ISIS و KOFAX
- با هر نوع اسکنری سازگار است
- OCR فارسی واژه شناس با انواع فرمتهای فایل تصویر سازگار می باشد:
.bmp , .tiff , .pcx , .Multipage, etc.
- OCR فارسی واژه شناس می تواند متن خروجی را با فرمتهای مختلف .txt , .rtf و غیره ذخیره کند.

 

لینک دانلود (حجم فایل در حدود 32 مگابایت و کرک برنامه در داخل فایل zip گنجانده شده است)

لینک دانلود غیرمستقیم و از سایت رپیدشر می باشد. برای آشنایی با نحوه دانلود از سایت رپیدشر (Rapidshare) اینجا را کلیک کنید

 

نظرات 3 + ارسال نظر
عاشق ۱۳۵ پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:15 ق.ظ http://jok-sms.pib.ir

دستت در نکنه که چکیده ای از بهترین نرم افزارها را تو بلاگت گذاشتی

محمد سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:38 ق.ظ

سلام آقا شما خودت نرم افزار رو دانلود کردی؟؟ من امروز هلک و هلک کوبیدم رفتم کافی نت دانلود کردم . بابا کاااااااااررررررر نمیکنهههههههههه . نصبش میکنم کرکشم کپی میکنم بازم موقع باز کردنش ارور میده مینویسه:(e0047--filed to load user 32.dll.) تو رو خدا به دادم برس خیلی لازمش دار . منتظر جوابتم .

عذرا طیبی سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:46 ب.ظ

دوست عزیز سلام!
من همین امروز با وبلاگ شما آشنا شدم اما با چرخ یک ساعته ای که در میان صفحات زدم مجموعه ای بسیار قوی از نرم افزارها را دیدم. خسته نباشید. من یک فرد کم بینا هستم که در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل می کنم. این نرم افزار OCR فارسی که شما معرفی کردید برای من و دوستانم بسیار مفید می تواند باشد. اما متاسفانه من نتوانستم آن را دانلود کنم . دانلود می شود اما بسیار سریع و بعد هم فایل باز نمی شود. ممکن است به من کمک کنید. باور کنید این نرم افزار می تواند مشکلات من و بسیاری از دانشجویان نابینا و کم بینا را حل کند. با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد