۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

غلط یاب املایی فارسی Open Office


غلط یاب املایی فارسی Open Office


مجموعه Open Office یکی از بهترین، ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای رایگان برای ویرایش متون با امکانات زیاد است. این مجموعه همانند Microsoft Office مجموعه بسیار کاملی است و امکانات بیشتری نیز از Microsoft Office دارد. به همین دلیل سعی کردیم غلط یاب فارسی به آن بیافزاییم.

غلط یاب املایی فارسی Open Office برای ویندوز:

بعد از دانلود فایل محتویات آن را به پوشه زیر منتقل کنید:
…Program FilesOpenOffice. org 2.4sharedictooo

دوباره به پوشه بالا رفته و فایل dictionary.lst را در یک مرورگر متنی محض مثل PSPad editor باز کنید، به آخرین خط بروید و دستور زیر را در آنجا وارد کنید و فایل را ذخیره کنید و خارج شوید. (اگر این فایل وجود نداشت، آن را ایجاد کنید)

DICT fa IR fa_IR

توضیحات دستور بالا: اولی فیلد که DICT است معرف واژه‌نامه ما است برای مقایسه و پیدا کردن غلط‌های املایی در متن، یعنی این فرمان توصیف کننده فیلدهای دیگر است. فیلد بعدی که fa است معرف زبان است که همان فارسی است و فیلد بعدی که IR است معرف کشور ما است و آخرین فیلد که fa_IR است نام واژه‌نامه ما است.

خوب حالا به ترتیب به منوی زیر بروید:
Tools > Options > Language Setting > Languages

گزینه را ذکر شده را با مقدار رو به رو آن تعیین کنید:
Locale setting = Farsi
Default Currency = IRR Farsi
CTL = Farsi

حالا به منوی زیر بروید:
Tools > Options > Language Setting > Writing Aids >

از کادر سمت راست قسمت Available Language Modules را نگاه کنید، گزینه Spell Checker را انتخاب کنید و بر روی دکمه Edit کلید کنید و از منوی باز شده Farsi را انتخاب کنید. اگر تمام مراحل بالا را درست انجام داده باشید، باید یک غلط‌یاب املایی داشته باشید که این غلط‌یاب رابطه زیادی به واژه‌نامه دارد، شما می‌توانید از همانجا یک واژه‌نامه برای خود بسازید و کلمات جدید را که در متن تایپ می‌کنید و خارج از واژه‌نامه است به آن بی‌افزاید.
 

لینک دانلود (حجم فایل حدود 2 مگابایت می باشد)

رمز فایل: ندارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد