۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

باکستر: 5 گیگ فضای رایگان

 

* باکستر: 5 گیگ فضای رایگان *

تا کنون چندین بار به فضاهای اینترنتی رایگان برای آپلود پرداختیم. بنده به هیچ وجه مخالف استفاده از پارسااسپیس نیستم اما راستش را بخواهید اینکه می بینم کسی به خاطر یک دعوت نامه ناقابل این همه التماس می کند ناراحت می شوم.در اینکه پارسااسپیس یکی از بهترین هاستینگ های رایگان داخلی است شکی نیست اما سایتهایی با امکانات مشابه و حتی بهتر هم وجود دارد که خیلی راحت و بدون نیاز به دعوت می توانید در آنها عضو شوید.
BOXSTr یکی از این سایت هاست که به تازگی کار خودش را شروع کرده و هنوز در مرحله آزمایشی به سر می برد.
باکستر در سال 2003 و با هدف فراهم کردن امکانی برای صاحب سایت،خانواده و دوستانش در جهت هاست رایگان راه اندازی شد و پس از تست و رفع نواقص ، برای استفاده عموم عرضه شد.خدمات باکستر مانند اکثر سایت های فعلی در دو مدل است:حساب رایگان که اینجا مورد بحث گرفته است و حساب Pro که در آن می توانید با پرداخت مبلغی جزیی (ماهی 3.49دلار) ، صاحب 100 گیگابایت فضا شوید.

در اینجا دو سرویس پارسااسپیس و باکستر مقایسه می کنیم:

+ فضای اختصاصی:
در مورد این فضاها دو چیز از همه مهمتر است.یکی از آنها مقدار فضایی است که به هر کاربر اختصاص پیدا میکند. در حالیکه این میزان در پارسااسپیس ، یک گیگابایت است ،باکستر فضایی معادل 5 گیگابایت بصورت رایگان در اختیاز کاربرانش قرار می دهد.

+ پهنای باند:
دومین نکته مهم در هر فضای رایگان ، پهنای باندی است که سایت در اختیار شما قرار میدهد.در واقع اینکه سایت چقدر به شما اجازه میدهد تا از سرورهایش عمل دانلود را انجام دهید. پارسااسپیس ، 5 گیگابایت پهنای باند به شما می دهد (که برای کاربرد های عادی کافیست) اما اگر در سایت یا وبلاگتان بصورت حرفه ای فایل های حجیم مثل کلیپ یا برنامه های حجیم می گذارید احتمالا در آخر ماه با پارسااسپیس دچار مشکل می شوید.باکستر ماهیانه به شما 50 گیگابایت پهنای باند (روزی 500مگابایت) اختصاص میدهد.

+ لینک مستقیم
برای کاربران ایرانی این امکان خیلی مهم است.خوشبختانه باکستر مانند پارسااسپیس لینک مستقیم فایل ها را هم میدهد.در واقع علاوه بر لینک مستقیم ، شما می توانید تنها با یک کلیک، لینک مربوط به فروم ها و همچنین لینک با فرمت HTML را هم دریافت کنید.

+ امکان ایجاد پوشه ها:
در هر دو سایت ، ساخت پوشه (فولدر) به راحتی و بصورت نامحدود امکان پذیر است.اما باکستر این امکان را به شما می دهد تا سطح دسترسی پوشه هایتان را نیز تعیین کنید تا فقط برای خودتان قابل دسترسی باشد (Private) یا فقط از طریق لینک بتوان فایل ها را دانلود کرد (Hidden) و یا اینکه خود پوشه هم قابل رویت باشد (Public) .

+ ثبت نام
برخلاف پارسااسپیس که نیازمند دعوت نامه است عضویت در باکستر کاملا آزاد و رایگان می باشد و مانند ثبت نام های معمول تنها به یک آدرس ایمیل نیازمندید.

+ سایر امکانات
برخی از امکانات هست که تنها در یکی از سرویس ها وجود دارد و البته چندان هم حیاتی نیست. مثلا پارسااسپیس امکان Zip کردن آنلاین فایل ها را می دهد که فکر نمی کنم چندان مورد استفاده داشته باشد.Unzip کردن آنلاین فایل ها هم البته کاربرد خاص خودش را دارد و همچنین تغییر ID3 Tag فایلهای Mp3 بصورت آنلاین در پارسااسپیس که شخصه هرگز از آن استفاده نکرده ام.در مقایل باکستر هم امکان مرتب سازی فایل ها بر اساس فرمت،نام،حجم،تاریخ و تعداد مشاهدات را دارد و همچنین امکان انتخاب همزمان فایل های Mp3،عکس ها ، فایلهای فشرده و .... .

 

نظرات 4 + ارسال نظر
ندا چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام
من چطوری می تونم با شما تماس داشته باشم . یک مشکلی در مورد یکی از برنامه هاتون دارم. قرآن

سلام دوست عزیز شما میتونید همینجا سوالتون رو بپرسید و من هم مطمئنا جواب خواهم داد

پیمان جمعه 16 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ب.ظ http://www.sambol.coo.ir


سلام وبلاگ زیبای دارین موفق باشین اگه با تبادل لیبنک موافقید لیبنک من رو با عنوان:
۞ هرچی دلت می خواد بیاتو ۞

در وب سایت خود قرار دهید بعد به من هم خبر دههید تا من هم شما رو لینک کنم

موفق باشید گلم به من هم حتما سر بزن

شئهد دوشنبه 17 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:10 ق.ظ

امین دوشنبه 17 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:24 ق.ظ

سلام .
من از طرفداران وبلاگ شما هستم من از شما خواهش میکنم که نحوه دریافت این فضا برای وبلاگ را در این قسمت توضیح دهید که چگونه میشود در این سایت باکستر برای خود وبلاگ درست کرد .
باتشکر لطفا خیلی سریع پاسخ دهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد