۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

سریعتر کردن بارگذاری ویندوز

 

بارگذاری ویندوز را کمی سریعتر کنید


سلام عرض شد
لوگوی ویندوز xp که در هنگام عملیات بوت شدن ویندوز نمایش داده می شود (و به آن “Splash Screen” می گویند) ممکن است قشنگ به نظر برسد اما سرعت یارگذاری ویندوز را کمی کندتر می کند.در نتیجه غیرفعال کردن آن باعث اندکی افزایش در سرعت بالا آمدن ویندوز می شود.
چند دستور ساده زیر باعث غیرفعال شدن این عمل در ویندوز xp می گردد.اینکار کمتر از 5 دقیقه وقت می گیرد

1. بر روی Start کلیک کنید،سپس Run را انتخاب کنید و در پنجره باز شده عبارت msconfig را تایپ نموده و سپس کلید اینتر را فشار دهید. این کار باعث باز شدن پنجره ای با نام “System Configuration utility” می شود.
توجه: به هیچ وجه گزینه هایی را که نمی شناسید دستکاری نکنید.در غیراینصورت ممکن است مجبور به نصب دوباره ویندوز شوید.
2. بر روی زبانه BOOT.INI که در بالای پنجره قرار دارد ، کلیک کنید
3. در مربع کنار /NOGUIBOOT تیک بزنید و سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.
4. در این هنگام پیامی به شما نمایش داده می شود که از شما می خواهد برای راه اندازی دوباره کامپیوتر به سیستم عامل اجازه دهید.در صورتی که شما اجازه اینکار را دهید سیستم دوباره راه اندازی می شود . شما می توانید خودتان هم سیستم را بصورت دستی بعدا ریستارت کنید.
5. بعد از بالا آمدن مجدد ویندوز ، سیستم بدون نشان دادن لوگوی ویندوز بوت می شود که با اینکار زمان اندکی در بالا آمدن ویندوز صرفه جویی می گردد.
توجه (1) : برای برگشتن به حالت اولیه طبق دستورات بالا مجددا به پنجره “System Configuration utility” بروید و تیک کنار /NOGUIBOOT را بردارید یا در زبانه General ، گزینه Normal Startup را انتخاب کرده و OK را بزنید.
توجه (2) : انتظار معجزه نداشته باشید !

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد