۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

۩۞۩ نرم افزار ۩۞۩

کامپیوتر - موبایل

دسترسی به منابع اشتراکی XP Pro در شبکه

دسترسی به منابع اشتراکی XP Pro در شبکه

با تشکر از مبین : http://tgs.blogsky.com/

سلام
 
 همونطور که از عنوان مطلب متوجه شدید موضوع بحث ما تنظیم نحوه ی دسترسی به منابع اشتراکی ( یا همون Folder و Printer های Share شده ) در شبکه های مبتنی بر ویندوز XP Professional هست.چیزی که باعث شد تنها درباره ی این سیستم عامل بنویسم تنظیمات پیش فرض نامناسب اون هست که محدودیت های بی موردی رو برای دسترسی به منابع اشتراکی ایجاد میکنه که البته این تنظیمات قابل تصحیح هستند و در ادامه نحوه ی تصحیح اونها رو با هم مرور میکنیم.
 فرض کنید شما روی یک ویندوز 2000 یا 2003 پوشه یا درایوی رو Share میکنید و قصد دسترسی به اون از روی یک کامپیوتر دیگه رو دارید.بعد از تقاضای دسترسی به اون پوشه یا درایو از طریق شبکه پنجره ای مقابل شما قرار میگیره و نام کاربری و کلمه ی عبور رو از شما درخواست میکنه.در این حالت شما میتونید از هر User ای که روی ویندوز 2000 یا 2003 شما  تعریف شده برای ورود به سیستم استفاده کنید اما در صورتی که به جای ویندوز 2000 ، یک ویندوز XP Pro داشته باشید به دلیل تنظیمات پیش فرض این سیستم عامل، برای دسترسی به منابع اشتراکی تنها حدود به استفاده از یوزر Guest خواهید بود.

 این مشکل برمیگرده به همون تنظیمات پیش فرض ویندوزهای XP Pro که به سادگی قابل تصحیح هست.برای رفع مشکل تنها کافی هست مراحل زیر رو طی کنید بتونید از هر یوزر موجود بر روی اون سیستم برای ورود بهش استفاده کنید.
 1- گزینه ی Run رو از منوی Start انتخاب کنید.
 2- عبارت secpol.msc رو در Box مربوطه نوشته و Enter کنید.
 3- از پنجره ای که مقابل شما قرار گرفته مطابق تصویر زیر به مسیر Local Policies » Security Options برید.

secpol.msc

 4- کلید "Network access: Sharing and security model for local accounts" رو در سمت راست پنجره پیدا و روش Double Click کنید.
 5- حالا در پنجره ی باز شده "Guest only" رو به "Classic" تغییر بدید و به ترتیب روی Apply و Ok کلیک کنید.
 6- ویندوز رو Restart کنید!

 بعد از اینکه ویندوز شما Restart شد میتونید آزادانه! از هر یوزری که خواستید برای ورود به سیستم از راه شبکه استفاده کنید اما هنوز یک مسئله ای وجود داره و اون عدم امکان ورود به سیستم با یوزرهایی که پسوردی برای اونها انتخاب نشده (blank ) هست.برای رفع این مسئله هم راه حل ساده و مشابه ای وجود داره اما توصیه میشه که بگذارید سیستم به همین حالت باقی بمونه چون ورود بدون پسورد سیستم شما آسیب پذیر میکنه.به هر حال میتونید با انجام مراحل زیر این مورد رو هم برطرف کنید.
 1- مطابق مراحل یک تا سه که در بالا گفته شد در secpol.msc به مسیر Local Policies » Security Options بروید.
 2- کلید "Accounts: Limit local account use of blank password to console logon only" را یافته رو روی آن Double Click کنید.
 3- از پنجره ی باز شده گزینه ی Disable را انتخاب و به ترتیب بر روی گزینه های Apply و Ok کلیک کنید و از secpol.msc خارج شوید.

 کلید Accounts: Limit local account use of blank password to console logon only میگه ورود بدون پسورد رو فقط به ورود از طریق کنسول محدود کن و زمانی که Enable باشه این محدودیت اعمال میشه و امکان ورود به سیستم از طریق شبکه با یوزرهای بدون پسورد نیست اما اگر این کلید رو Disable کنیم مانع ورود بدون پسورد از طریق شبکه هم برداشته میشه.

نظرات 1 + ارسال نظر
مبین یازرلو پنج‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:45 ق.ظ http://tgs.blogsky.com

سلام
آقا خیلی خوشحالم که این مطلب مورد توجهت قرار گرفته.بابت کپی رایت هم ممنونم(;

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد